![drzavni_zbor_03 drzavni_zbor_03](https://www.os-leskovec.si/wp-content/blogs.dir/3066/files/ogled_drzavnega_zbora/drzavni_zbor_03.jpg)
![teden_otroka_15_14 teden_otroka_15_14](https://www.os-leskovec.si/wp-content/blogs.dir/3066/files/teden_otroka_2015/teden_otroka_15_14.jpg)
![kros_obcinsko_22_3_2017_13 kros_obcinsko_22_3_2017_13](https://www.os-leskovec.si/wp-content/blogs.dir/3066/files/kros_obcinsko_2017/kros_obcinsko_22_3_2017_13.jpg)
![obisk_urgence_krsko_nov_2018_10 obisk_urgence_krsko_nov_2018_10](https://www.os-leskovec.si/wp-content/blogs.dir/3066/files/obisk_urgence_krsko_nov_2018/obisk_urgence_krsko_nov_2018_10.jpg)
![zajcki_in_grmada_2019_08 zajcki_in_grmada_2019_08](https://www.os-leskovec.si/wp-content/blogs.dir/3066/files/zajcki_in_grmada_2019/zajcki_in_grmada_2019_08.jpg)
![svn_3-razred_1sk_2019_dan4_15 svn_3-razred_1sk_2019_dan4_15](https://www.os-leskovec.si/wp-content/blogs.dir/3066/files/svn_3-razred_1sk_2019_dan4/svn_3-razred_1sk_2019_dan4_15.jpg)
![molekularni_gastronom_2020_08 molekularni_gastronom_2020_08](https://www.os-leskovec.si/wp-content/blogs.dir/3066/files/molekularni_gastronom_2020/molekularni_gastronom_2020_08.jpg)
![Gibanje_in_veter_jan_2022_01 Gibanje_in_veter_jan_2022_01](https://www.os-leskovec.si/wp-content/blogs.dir/3066/files/gibanje_in_veter_jan_2022/Gibanje_in_veter_jan_2022_01.jpg)
![4.B 4.B](https://www.os-leskovec.si/wp-content/blogs.dir/3066/files/poletavci-leskovec/4.B.jpg)
Člani projekta na šoli:
V projekt smo vključeni s še tremi slovenskimi šolami. Projekt je zastavljen kot eksperiment, saj Svet Evrope stremi k zbirki dobrih praks iz različnih (štirih) evropskih držav. V projekt smo se vključili marca 2023.
Namen je, da bi se lahko tujejezični učenci lažje vključevali v šolski sistem, tudi v svojem jeziku. Prav tako, da bi se na ta način senzibiliziralo ostale učence, da spoznajo, kako je lahko za drugojezične oz. tujejezične učence težko, če ne razumejo razlage rednega pouka.
V projekt so vključeni učenci naše šole od prvega do petega razreda ter učitelji, ki so vodje aktivov, ter romski pomočnici.
Z eksperimentom želimo izboljšati počutje otrok v šoli in posledično povečati uspešnost. Pri romskih starših vzbuditi zanimanje za otrokovo delo in napredek v šoli in povečati zaupanje ter pomembnost izobraževanja za nadaljnje vključevanje v družbo. Želimo razbijati stereotipe in odklonilno vedenje ter mišljenje ostalih staršev do Romov. Prav tako seznanjati starše vseh učencev o multikulturnosti v naši šoli, o pomembnosti poznavanja večjezičnosti za uspešno integracijo vseh učencev v šolski sistem. Na šoli imamo namreč učence, ki prihajajo iz Hrvaške, Bosne, Kosova, Grčije, Moldavije, Kitajske in seveda Rome, ki so državljani Slovenije, tu živijo, a govorijo svoj jezik.
Narejeno je bilo veliko aktivnosti tako na ravni šole kot tudi na ravni razredov. Projekt je šele na začetku zato imamo še veliko priložnosti, da v sam pouk uvedemo aktivnosti za katere mislimo, da uspešno vplivajo in delujejo na klimo v razredu in dobro počutje tujejezičnih otrok. Ob obisku gospoda Davida Little-a, profesorja jezikoslovja, smo bili z njegove strani deležni navdušenja in pozitivnega odziva. Še posebej je bil navdušen nad učenkami, ki so s pomočjo romskih pomočnic (Sonje in Zine) ustvarili plesno skupino VSI ZA VSE, v katero so vključene učenke iz kar petih različnih držav.
NOVICE PROJEKTA
Prvi novičnik projekta
Januarja 2024 je izšel prvi novičnik projekta VROV, v katerem so predstavljene posamezne države in same šole, ki sodelujejo v projektu. Ogledate si ga lahko na povezavi:
Kakovostno vključevanje Romov v vzgojo in izobraževanje
Projekt VROV je bil predstavljen na Uradovem petku. Marta Novak je govorila o aktivnostih, ki jih izvajamo šole, ki so vključene v projekt. Omenila je tudi razredni romski slovar in vključitev romskih učencev v šolo v naravi kot primera dobre prakse z naše šole. Posnetek konference si lahko ogledate na povezavi.